MANAGEMENTUL DESEURILOR
INTREBARI GENERALE
Graficul estimativ privind termenele de depunere a cererilor de transfer „inițial”, se va depune la MMAP în termen de cel mult 30 de zile calendaristice de la încheierea contractelor de finanțare sau odată cu prima cerere de transfer.
Graficul estimativ se actualizează ori de câte ori intervin modificări, prin depunerea de Grafice estimative „rectificate”. Graficul estimativ semnat cu semnătură electronică extinsă se poate transmite și prin poștă electronică (e-mail), către dgpnrr@mmediu.ro. |
Cererea de transfer doar pentru plățile efectuate începând cu data de 1 februarie 2020, în condițiile art. 37 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 124/2021, înainte de semnarea contractului de finanțare, se transmit DGPNRR-MMAP, în calitate de coordonator de reforme și/sau investiții, în termen de 15 zile lucrătoare de la semnarea contractului.
Cererile de transfer vor fi însoțite de documentele justificative menționate în Anexa la Contractul de finanțare – Mecanismul de efectuare a plăților care cuprinde și lista cu documente justificative. Cererea de transfer semnată cu semnătură electronică extinsă se poate transmite și prin poștă electronică (e-mail), către dgpnrr@mmediu.ro, însoțită de documentele suport. |
Pentru plățile care urmează a fi efectuate de beneficiari după încheierea Contractului de finanțare, NU se aplică mecanismul de „rambursare”.
Astfel, Cererile de transfer de tip „plată”, se vor depune anterior efectuării plăților către furnizori/ prestatori/ executanți, conform Graficului estimativ inițial/rectificat. În termen de 5 zile lucrătoare de la încasarea sumelor transferate de MMAP, beneficiarul va efectua plata exclusiv pentru facturile incluse în cererea de transfer, respectiv cele menționate în Notificarea cu privire la sumele autorizate/ transferate. Cererea de transfer semnată cu semnătură electronică extinsă se poate transmite și prin poștă electronică (e-mail), către dgpnrr@mmediu.ro, însoțită de documentele suport. |
Cererile de transfer vor fi însoțite de documentele justificative menționate în Anexa la Contractul de finanțare – Mecanismul de efectuare a plăților care cuprinde și lista cu documente justificative.
Beneficiarul va avea în vedere ca dosarele procedurilor de achiziție și Rapoartele de progres trimestriale să fie transmise separat de documentația cererii de transfer, respectiv la termenele și în condițiile specifice din Contractul de finanțare. |
Verificarea procedurilor de achiziție realizate în cadrul Proiectului se realizează ex-post, respectiv după încheierea contractului de achiziție.
După finalizarea procedurii de atribuire conform legislației naționale în domeniul achizițiilor publice și semnarea contractului de achiziție, beneficiarul are obligația să trimită toată documentația procesului de achiziție către MMAP, în situația în care acestea sunt solicitate de către MMAP, în termen de 5 zile lucrătoare de la solicitare. MMAP poate realiza verificarea documentațiilor aferente achizițiilor derulate de Beneficiar şi pe teren, la sediul Beneficiarului și/sau la oricare din locurile de implementare a Proiectului, caz în care Beneficiarul şi/sau partenerii de proiect au obligația de a facilita operațiunea de control şi de a pune la dispoziția reprezentanților coordonatorului de reforme și/sau investiții toate documentele şi informațiile solicitate de aceștia. |
Formulare tipizate sunt puse la dispoziția beneficiarilor la adresa: https://pnrr.mmap.ro/documente-utile/ . Formularele tipizate sunt: |
Manualul de identitate vizuală se regăsește pe site-ul MMAP dedicat PNRR: https://pnrr.mmap.ro/ Secțiunea documente utile, la fiecare Componentă în parte.
Manualul se regăsește și pe site-ul Coordonatorului Național (Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene – MIPE) la secțiunea Anunțuri PNRR. |
Modificarea de contract se efectuează, prin act adițional, în următoarele situații: – în cazul prelungirii perioadei de depunere a documentațiilor tehnico – economice (SF/PT/AC); – în cazul modificărilor de amplasament; – alte situații specifice unde se impune. |
Solicitarea de modificare de contract trebuie să fie însoțită de următoarele documente: – notă explicativă (disponibilă la adresa https://pnrr.mmap.ro/documente-utile/); – memoriu justificativ; – documente suport. |
CENTRE DE COLECTARE PRIN APORT VOLUNTAR
MMAP va achiziționa următoarele containere: 1. Container frigorific – 1 buc.; 2. Container cu funcțiunea de birou– 1 buc.(vas WC -1 bucată, boiler 30 litri – 1 bucată, lavoar și oglindă – 1 bucată și convector 2.000 W – 1 bucată); 3. Container colectare deșeuri periculoase– 1 buc.; 4. Container compactor deșeuri textile– 1 buc.; 5. Container colectare deșeuri electrice și electrocasnice mici– 1 buc.; 6. Container colectare obiecte de uz casnic– 1 buc.; 7. Container compactor hârtie și carton – 1 buc.; 8. Container compactor deșeuri plastice – 1 buc.; 9. Container colectare lemn, mobilier – 1 buc.; 10. Container colectare sticlă – 2 buc.; 11. Container colectare anvelope – 1 buc.; 12. Container colectare metal – 1 buc.; 13. Container colectare deșeuri grădină – 1 buc.; 14. Container colectare deșeuri construcții diverse – 1 buc.; 15. Container colectare deșeuri construcții moloz – 2 buc.; 16. Manoperă + utilaj – 2 buc. |
Beneficiarul va achiziționa următoarele echipamente: 1. cântar 8 x 3m, 50 to, suprateran; 2. Scară metalică OL ZN (2 bucăți). |
Conform ghidului specific valoarea tuturor dotărilor aferente centrului de colectare prin aport voluntar este de aproximativ 280.000 Euro, echivalentul a 1.377.460 lei, fără TVA. |
În baza acordurilor de asociere, MMAP, prin Direcția Generală Economică, Investiții și Administrativ derulează procedura de achiziție centralizată. |
SISTEME INTEGRATE DE COLECTARE ȘI VALORIFICARE A GUNOIULUI DE GRAJD
Nu. Pragul de 500 de UVM este doar unul dintre criteriile de eligibilitate. Acesta este urmat de criteriul privind nivelul de gunoi de grajd generat de cele 500 de UVM, conform Calculatorului de gunoi de grajd (Anexa 8 la ghid) care indică exact tipul de platformă pentru care sunteți eligibil. |
Nu! Păsările nu sunt considerate eligibile la calculul UVM. |
Da, acestea sunt asimilate ovinelor. |
Nu, numărul de 500 de UVM se aplică doar investițiilor în înființarea de platforme noi. |
Nu, distanța este stabilită prin efectuarea studiului de impact asupra sănătății populației, conform OMS 119/2014, cu modificările și completările ulterioare. |
Da, platformele individuale (satelit) sunt obligatorii atât pentru investițiile în inființare de sisteme noi de gestionare a gunoiului de grajd, cât și pentru investițiile în modernizarea sistemelor existente. |
Caracteristicile tehnice ale utilajelor din Proiectele Tehnice tip sunt aferente fiecărui tip de platformă, dimensionate în funcție de capacitatea platformei. În cazul în care este necesar, spre exemplu, un tractor mai mare, dat fiind că specificul geografic al localității impune acest lucru, se poate achiziționa un tractor mai puternic, cu încadrarea în linia bugetară alocată în Devizul general din proiectul tehnic tip. |
Da, structura și sumele din Devizul General din proiectul tip se vor respecta, cu excepția capitolului 3 care se va adapta cu respectarea pragurilor maxime de 8% pentru înființarea de sisteme noi și 3% pentru modernizarea sistemelor existente. |
Nu, se va depune un singur Studiu de Fezabilitate care va ingloba și studiile de fezabilitate aferente platformelor individuale. |
Da, numărul platformelor individuale trebuie ales astfel încât să fie acoperită întreaga cantitate de gunoi de grajd generată de numărul de UVM deținut de fermierul unde se va amplasa/vor amplasa platforma/ele. |
Da, împreună cu cererea de finanțare se va depune și studiul de fezabilitate, însă fără avize și acorduri. |